Uzyskanie lub przedłużenie zezwolenia na pracę typ E
Kogo dotyczy wniosek?
Wniosek o wydanie zezwolenia na pracę typ E dotyczy cudzoziemca, który wykonuje pracę u pracodawcy zagranicznego i jest delegowany na terytorium Polski na okres przekraczający 30 dni w ciągu kolejnych 6 miesięcy w innym celu niż wskazany w zezwoleniach typu B, C, D.
Gdzie i kiedy mogę złożyć wniosek?
Pracodawco, wnioski dotyczące zezwoleń na pracę wraz z wymaganymi załącznikami możesz złożyć za pośrednictwem poczty lub elektronicznie poprzez portal www.praca.gov.pl
Decyzja zostanie wysłana do Ciebie pocztą lub w przypadku złożenia wniosku przez portal www.praca.gov.pl – elektronicznie.
Niezbędne dokumenty
- Poprawnie wypełniony formularz wniosku o wydanie zezwolenia na pracę (podpisany przez osobę uprawnioną – osobę wyszczególnioną w KRS/CEIDG lub legitymującą się stosownym pełnomocnictwem) do pobrania – tutaj.
- Oświadczenie podmiotu powierzającego pracę dotyczące karalności (podpisane czytelnie przez pracodawcę):
− oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 88j ust. 1 pkt 3-7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, do pobrania – tutaj.
Ważne! Oświadczenie dot. karalności musi być zgodne ze stanem faktycznym w dniu złożenia wniosku i podpisane przez pracodawcę nie wcześniej niż 30 dni przed tym dniem. Niedopuszczalne jest podpisane go przez pełnomocnika. W przypadku, gdy oświadczenie jest dołączone formie elektronicznej musi być ono opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Kopia stron ważnego dokumentu podróży z danymi osobowymi cudzoziemca, którego dotyczy wniosek;
- Potwierdzenie dokonania opłaty 100 zł za każdy złożony wniosek wraz z wyszczególnionymi danymi osobowymi cudzoziemca, którego wniosek dotyczy;
- Dokument z właściwego rejestru potwierdzający status prawny i formę lub charakter działalności prowadzonej przez pracodawcę zagranicznego;
- Oryginał pełnomocnictwa dla osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy zagranicznego w Polsce – zgodnie z art. 88c ust. 6 pkt 3 ustawy o promocji zatrudnienia;
- List oddelegowujący potwierdzający fakt oddelegowania z wymienionym:
- okresem delegowania,
- wynagrodzeniem,
- stanowiskiem.
Ważne! Dokumenty muszą zostać podpisane przez pracodawcę zagranicznego.
Do wniosku należy dołączyć kopie dokumentów, konieczne jest jednak okazanie ich oryginałów, (nie dotyczy kopii paszportu cudzoziemca).
Uwaga: Brak, któregokolwiek z ww. dokumentów spowoduje wezwanie pracodawcy do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Przedłużenie zezwolenia na pracę typ E – wymagane dokumenty
Przedłużenie zezwolenia na pracę następuje na pisemny wniosek pracodawcy, złożony nie wcześniej niż w terminie 90 dni i nie później niż w terminie 30 dni przed upływem okresu ważności posiadanego zezwolenia.
Aby uzyskać przedłużenie zezwolenia na pracę typ E pracodawca powinien złożyć wniosek o przedłużenie zezwolenia na pracę oraz ten sam komplet dokumentów, co w przypadku składania wniosku o pierwsze zezwolenie na pracę wraz z dokumentami, z których wynika konieczność przedłużenia delegacji.
Opłaty
- Opłata za złożenie wniosku wynosi:
- 50 zł w przypadku zatrudnienia cudzoziemca na okres krótszy niż 3 miesięcy;
- 100 zł – w przypadku zatrudnienia cudzoziemca na okres dłuższy niż 3 miesiące;
Opłatę można uiścić przez Internet albo w banku lub urzędzie pocztowym na rachunek:
Małopolski Urząd Wojewódzki
NBP Oddział Okręgowy w Krakowie
08 1010 1270 0051 2222 3100 0000
Dowód wpłaty powinien zawierać pełną nazwę pracodawcy. W tytule wpłaty należy wpisać: zezwolenie na pracę na terenie RP, nazwa podmiotu aplikującego oraz imię i nazwisko cudzoziemca. Uwaga! Opłata za złożenie wniosku o zezwolenie na pracę jest bezzwrotna.
Wyjątki, w których możesz ubiegać się o zwrot opłaty to:
- dokonanie większej ilości wpłat dotyczących cudzoziemca niż ilość wniosków, która wpłynęła do Urzędu,
- wniosek nie wpłynął do Urzędu,
- omyłkowa opłata za niezłożony wniosek.
Oznacza to, że zwrot opłaty nie przysługuje w przypadku:
- wydania decyzji odmownej,
- wydania decyzji umarzającej z urzędu,
- wydania decyzji umarzającej na wniosek strony,
- pozostawienia wniosku bez rozpoznania, oraz
- zwrotu podania.