Uzyskanie lub przedłużenie zezwolenia na pracę typ E

Kogo dotyczy wniosek?

Wniosek o wydanie zezwolenia na pracę typ E dotyczy cudzoziemca, który wykonuje pracę u pracodawcy zagranicznego i jest delegowany na terytorium Polski na okres przekraczający 30 dni w ciągu kolejnych 6 miesięcy w innym celu niż wskazany w zezwoleniach typu B, C, D.

Gdzie i kiedy mogę złożyć wniosek?

Pracodawco, wnioski dotyczące zezwoleń na pracę wraz z wymaganymi załącznikami możesz złożyć za pośrednictwem poczty lub elektronicznie poprzez portal www.praca.gov.pl

Decyzja zostanie wysłana do Ciebie pocztą lub w przypadku złożenia wniosku przez portal www.praca.gov.pl – elektronicznie.

Niezbędne dokumenty

  1. Poprawnie wypełniony formularz wniosku o wydanie zezwolenia na pracę (podpisany przez osobę uprawnioną – osobę wyszczególnioną w KRS/CEIDG lub legitymującą się stosownym pełnomocnictwem) do pobrania – tutaj.
  2. Oświadczenie podmiotu powierzającego pracę dotyczące karalności (podpisane czytelnie przez pracodawcę):
    − oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 88j ust. 1 pkt 3-7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, do pobrania – tutaj.

Ważne! Oświadczenie dot. karalności musi być zgodne ze stanem faktycznym w dniu złożenia wniosku i podpisane przez pracodawcę nie wcześniej niż 30 dni przed tym dniem. Niedopuszczalne jest podpisane go przez pełnomocnika. W przypadku, gdy oświadczenie jest dołączone formie elektronicznej musi być ono opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

  1. Kopia stron ważnego dokumentu podróży z danymi osobowymi cudzoziemca, którego dotyczy wniosek;
  2. Potwierdzenie dokonania opłaty 100 zł za każdy złożony wniosek wraz z wyszczególnionymi danymi osobowymi cudzoziemca, którego wniosek dotyczy;
  3. Dokument z właściwego rejestru potwierdzający status prawny i formę lub charakter działalności prowadzonej przez pracodawcę zagranicznego;
  4. Oryginał pełnomocnictwa dla osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy zagranicznego w Polsce – zgodnie z art. 88c ust. 6 pkt 3 ustawy o promocji zatrudnienia;
  5. List oddelegowujący potwierdzający fakt oddelegowania z wymienionym:
  • okresem delegowania,
  • wynagrodzeniem,
  • stanowiskiem.

Ważne! Dokumenty muszą zostać podpisane przez pracodawcę zagranicznego.

Do wniosku należy dołączyć kopie dokumentów, konieczne jest jednak okazanie ich oryginałów, (nie dotyczy kopii paszportu cudzoziemca).

Uwaga: Brak, któregokolwiek z ww. dokumentów spowoduje wezwanie pracodawcy do jego uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

Przedłużenie zezwolenia na pracę typ E – wymagane dokumenty

Przedłużenie zezwolenia na pracę następuje na pisemny wniosek pracodawcy, złożony nie wcześniej niż w terminie 90 dni i nie później niż w terminie 30 dni przed upływem okresu ważności posiadanego zezwolenia.

Aby uzyskać przedłużenie zezwolenia na pracę typ E pracodawca powinien złożyć wniosek o przedłużenie zezwolenia na pracę oraz ten sam komplet dokumentów, co w przypadku składania wniosku o pierwsze zezwolenie na pracę wraz z dokumentami, z których wynika konieczność przedłużenia delegacji.

Opłaty

  1. Opłata za złożenie wniosku wynosi:
  • 50 zł w przypadku zatrudnienia cudzoziemca na okres krótszy niż 3 miesięcy;
  • 100 zł – w przypadku zatrudnienia cudzoziemca na okres dłuższy niż 3 miesiące;

Opłatę można uiścić przez Internet albo w banku lub urzędzie pocztowym na rachunek:

Małopolski Urząd Wojewódzki
NBP Oddział Okręgowy w Krakowie
08 1010 1270 0051 2222 3100 0000

Dowód wpłaty powinien zawierać pełną nazwę pracodawcy. W tytule wpłaty należy wpisać: zezwolenie na pracę na terenie RP, nazwa podmiotu aplikującego oraz imię i nazwisko cudzoziemca. Uwaga! Opłata za złożenie wniosku o zezwolenie na pracę jest bezzwrotna.

Wyjątki, w których możesz ubiegać się o zwrot opłaty to:

  • dokonanie większej ilości wpłat dotyczących cudzoziemca niż ilość wniosków, która wpłynęła do Urzędu,
  • wniosek nie wpłynął do Urzędu,
  • omyłkowa opłata za niezłożony wniosek.

Oznacza to, że zwrot opłaty nie przysługuje w przypadku:

  • wydania decyzji odmownej,
  • wydania decyzji umarzającej z urzędu,
  • wydania decyzji umarzającej na wniosek strony,
  • pozostawienia wniosku bez rozpoznania, oraz
  • zwrotu podania.

Informacje dodatkowe

Materiały do pobrania

Scroll to Top
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status