Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie dla projektów Wojewody Małopolskiego nr: 15/10-2019/OG-FAMI, 12/14-2022/OG-FAMI, FAMI.02.01-IZ.00-0001/24 dofinansowane przez Unię Europejską realizowane w ramach Programu Krajowego Funduszu Azylu Migracji i Integracji (FAMI).
Wstęp Deklaracji
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-02-26
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-08-26
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- powiększanie i zmniejszanie tekstu
- skalę szarości
- wersję kontrastową,
- jasne tło
- linki podkreślone
- czytelna czcionka
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
- widoczny fokus,
Oświadczenie sporządzono dnia : 2021-02-26. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Funkcję koordynatora ds. dostępności w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie pełni Pani Angelika Bodziony-Durych, Dyrektor Wydziału Administracji i Logistyki, adres poczty elektronicznej: WL@malopolska.uw.gov.pl, tel. 12 39 21 316
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Jakub Zasadzki, adres poczty elektronicznej jzasadzki@muw.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Dostępność architektoniczna
Siedziby Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie:
- przy ul. Basztowej 22
- przy ul. Przy Rondzie 6
- przy ul. Sebastiana 9-11
- przy ul. Olszańskiej 5
- przy Plac Na Stawach 3
- w Delegaturze urzędu w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
- w Delegaturze urzędu w Tarnowie, Al. Solidarności 5-9
spełniają podstawowe wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom z niepełnosprawnościami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
- przestrzenie komunikacyjne budynków są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy, podjazdy),
- instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń (rampy podjazdowe, windy, drzwi automatycznie otwierane),
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy (tablice informacyjne, portier, punkt informacyjny),
- zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy punktu informacyjnego i portierni),
- osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób zapewnione są (komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji);
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego,
- instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących (w miarę potrzeby na salach szkoleniowych jest instalowana pętla indukcyjna),
- zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika informacji lub portiera o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.