Projekt E-Konsultant info.opt – odpowiedź na zwiększone potrzeby informacyjne w czasie epidemii
W związku z dynamicznym rozwojem sytuacji, częściowym zawieszeniem obsługi bezpośredniej oraz w odpowiedzi na znaczny wzrost liczby zgłoszeń telefonicznych i e-mailowych, Wydział Spraw Cudzoziemców zintensyfikował i rozszerzył działania informacyjne w przestrzeni wirtualnej.
W kwietniu 2020 br. w ramach projektu I3 – Infrastruktura, Innowacje, Informacja, uruchomiono specjalny projekt E-konsultant info.opt, który pełni rolę kanału informacyjnego do kontaktu z konsultantami informacji za pośrednictwem Skype.
E-konsultant pomaga Obywatelom Państw Trzecich w uzyskaniu bezpośredniego kontaktu w czasie epidemii, nawet jeżeli są poza granicami Polski. Dzięki E-konsultantowi klient może uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące zmiany sytuacji osobistej podczas epidemii Covid19 np. zwolnienia z pracy, braku środków do życia, niemożności powrotu do kraju. Projekt umożliwia również Obywatelom Państw Trzecich uzyskać informacje na temat funkcjonowania Urzędu w czasie epidemii oraz jakie prawa i obowiązki przysługują cudzoziemcom w tym czasie.
Na potrzeby E-Konsultanta został utworzony profil na platformie Facebook, promujący projekt konsultacji online: https://tiny.pl/71snt
Aby cudzoziemiec mógł skontaktować się z konsultantem obsługującym profil, powinien kliknąć przycisk Skontaktuj się z nami, który przekierowuje do okna dialogowego komunikatora Skype’a, umożliwiającego nawiązanie połączenia głosowego, wideo lub wysłanie wiadomości tekstowej.
E – konsultacje są udzielane od poniedziałku do piątku w godz. 11:00 – 14:00. Konsultanci udzielają informacji w języku polskim i angielskim.
Docelowo E-konsultant ma działać jedynie w okresie ograniczonej obsługi bezpośredniej klientów podczas epidemii koronawirusa w celu zachowania możliwie najwyższych i najlepiej dostępnych standardów obsługi cudzoziemców.